24.10.07

DK| Bloggratisavis projektet vs. kollektiv Rød stue

Jeppe Kabell gjorde mig opmærksom på at det yderst spændende og svært definer bare projekt bloggratisavis bliver vendt og drejet af Joachim Oschlag og Jesper Balslev i deres Beocast #5 - alle ca. 20 min!

De har nogle gode pointer, som jeg støtter op om:
- Det dør, hvis det bliver for meget røde-mor-kollektiv-alle-skal-være-med-i-alle-beslutninger
- Det lever hvis der er en form for hård kerne af "smagsdommere" der udvælger og publicerer

At Digg-klonen Pligg, godt nok åbner op for at alle kan være med, ser jeg blot som en lav indgangsbarriere (eller ikke eksisterende), for at være med som smagsdommer - jeg tror over tid, at der vil være en semi-dynamisk kerne af folk omkring projektet, som sørger for at der bliver gjort opmærksom på og stemt på de blogsposts der findes ude i den danske blogosfære.

Mht. den brainstorm der har været på navnet - så er det så absolut ikke udtryk for at alle beslutninger skal tages således, men for simple ting som (er sekundære) et navn, så er en brainstorm jo perfekt, og noget ALLE kan være med i. Og jeg vil opfordre folk til at stemme - også uden at komme med nye bud :)


Og helt rigtigt, så er det bare om at komme ud over stepperne, og få smækket et issue#1 ud, så vi kan se hvad det kan blive til i fremtiden. Og nej, hvis det skulle gå hen og dø, jammen så er det sådan det går, og så har vi prøvet det med :)

No comments:

youComment

If you have any input to any of the stuff you read on my blog, please let me know in the comments or -

Chat with me